Google

02 oktober 2006

Skaffa "bättre" träningslokaler!

Nu har jag aldrig varit i Örkelljungalådan, men med tanke på förhandssnacket och statistiken så kommer här ett förslag: Inför nästa Örkelljungamatch förläggs träningen till en skokartongshall i Linköping, gärna mindre och med lägre tak än i Örkelljunga. Efter 14 servepoäng av sju olika spelare kan jag utan att inhämta mer fakta lätt skylla på hallen.

I övrigt verkar det se rätt bra ut om man litar på Coma. Intressanta byten inför andra set med Mathias och Andreas in. Bortsett från att Andreas spelade vänster funderar man även lite på det faktum att han tog med sig två skor till samma fot. Det finns ju tidigare Valla-ikoner som gjort samma sak och om det finns likheter är det nog bäst att påminna Andreas om att det inte är särkilt lyckat att hälla av pastavatten var som helst i köket, utan man bör hålla sig över diskhon.

Bortsett från servemottagningen verkar spelet ha fungerat väldigt bra. Att bara släppa till ett blockpoäng på 31 anfallspoäng måste anses med beröm godkänt. Även egna misstag ligger hyggligt lågt.

###

I en av söndagens två övriga matcher visade Habo, precis som många förutspått, att de verkligen blir att räkna med efter en ändå ganska överraskande bortaseger mot Falkenberg.

Än mer överraskande att Vingåker vann i Sollentuna. Från denna match finns det mycket intressant statistik. Som jag tolkar det stod Sollentuna för i princip alla anfallsförsök men förutom att de drog in en del så slog de också ut och i blocket så det stod härliga till.

###

Det är för övrigt irriterande att statistiken på SVBFs hemsida innehåller alla spelare, även de som inte är med i truppen för dagen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Frågan är bara hur många av serveässen som, av en oberoende granskningskommité, skulle bedömts som motståndarmisstag? Vet att jag själv vid ett tillfälle lyckades ge en väldigt lös serve lite extra fart så att den skulle orka upp i taket. Konstigt att man måste testa höjden varje gång man åker ner dit. "jo, det är nog lika lågt fortfarande"

03 oktober, 2006 09:05  
Anonymous Anonym said...

jag tackar för tipset och vill härmed meddelat att jag har gått en kurs: "teori för säker hantering av pastavatten i kökslik miljö - en introduktion", varpå jag kan känna mig avsevärt lugnare. så jag tror att likheterna stannar vid just skorna, då jag vill påstå att jag inte besitter samma kraft i anfallen som vissa andra....även om det kostade på att erkänna ;)

04 oktober, 2006 08:30  

Skicka en kommentar

<< Home