Google

11 september 2006

En långsam början

Efter några månaders funderande kom jag fram till att idag (11 september 2006) är det dags att starta det som jag länge har saknat: En blogg med fokus på svensk volleyboll och kanske framförallt Team Valla. Då risken dock är uppenbar att ett sådant upptagningsområde leder till att det kan bli ganska lite skrivet i bloggen (och vem läser ingenting?) så finns det viss sannolikhet att den även kommer att täcka andra områden som jag kan tyckas finna lämpliga att skriva om. Med stor sannolikhet kan dessa områden innefatta Hammarby IF (som inte har en volleybollsektion!).

Vad gör då att jag har tagit på mig uppgiften att frälsa den svenska volleybollvärlden med visheter och vissheter?
  1. Jag vill.
  2. Jag kan öppna ett konto på blogspot.com.
Jag har inga förväntningar att komma upp i de litterära höjder som ...grönvita sidan upp! levererar (Ha! Bajen i första inlägget!), men samtidigt har jag tänkt försöka använda stor bokstav ibland, framförallt i början av meningar, och försöka minimera användandet av mer än ett skiljetecken i rad (även om nu tre punkter uppenbarligen är OK ibland).

Vad har jag då för meriter?
  1. Jag vill.
  2. Jag kan öppna ett konto på blogspot.com.
  3. Ett antal säsonger inom studentvolleyboll, lägre divisioner och korpen. Självklart hade jag kunnat nå högre om inte, nej, det får bli till senare inlägg.
  4. Jag har numera bredband hemma igen. Detta faktum kan inte nog poängteras, då det förutom en löjlig eufori av att koppla ihop apparater (trådlöst!), även bildar en grund för att överhuvudtaget kunna uppdatera bloggen utanför arbetstid.
Arbetar gör jag också, primärt med ganska smala saker relaterade till integrerade kretsar. Mitt största intresse där att multiplicera med många tal samtidigt, så det är ganska uppenbart att jag kan behöva ett litet andrum.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mindre än sex timmar gammal och din blog är redan internationell - första kommentaren kommer ifrån Holland. Väntar med spänning på reflektioner kring Stratatoumb-tiden!

12 september, 2006 00:03  
Anonymous Anonym said...

Schysst Oscar! Ser med spänning fram mot fortsättningen. Hoppas både du och sonen känner igen mig även om jag inte spelar i rött denna säsong (vet inte vilken avvikande färg vi ska använda oss av ännu).

Vad är det för fel på fler än ett skiljetecken i följd förresten ???????????

12 september, 2006 07:17  
Anonymous Anonym said...

Ännu en som kommer att följa bloggen med spänning. Om man får önska reflektioner så önskar jag att läsa om korpens hetaste lag Kåken.

12 september, 2006 18:13  
Blogger ...grönvita sidan upp! said...

Tack för smöret och lycka till!

12 september, 2006 21:13  
Anonymous Anonym said...

Kul läsning.
Hoppas få lite återblickar från LVK-tiden 94-96:-)

/Per

22 september, 2006 11:54  

Skicka en kommentar

<< Home