Google

29 september 2006

A pint of lager, please

Efter några månader utan volleybollrelaterade nyheter så har tydligen Östgöta Correspondenten insett att det börjar en ny säsong snart och därmed faktiskt fått till två artiklar om volleyboll. Tyvärr har det tagit mig ett tag att inse det.



Den intressantaste artkeln handlade om mannen ovan, Ben Wilkinson, som verkar lämna bartenderjobbet i USA för provträning i Linköping. Ben är egentligen engelsman och hoppas på en plats i OS-laget 2012, något som skall uppnås genom att spela professionellt utomlands. Min google-karma må vara dålig, men jag hittar inte speciellt mycket mer om Ben än att han förra sommaren arbetade som bartender samt att han i somras spelade i det London Docklands lag som vann Whitefield International Volleyball Tournament i Bath tillsammans med bl a Danny Weemes och Aldis (som ju bägge lämnar Hylte inför denna säsong). Jag skall erkänna att klassen på turneringen verkar något högre än vad jag fått intryck av från min sambos t-shirt.

Med tanke på tystnaden kanske det inte blev något, men det kan säkert vara en intressant spelare. Även om det känns som om Matt vore ett garanterat bra alternativ där man vet vad man får (frågan där är kanske snarare när man får).

###

Premiär till helgen mot Örkelljunga och efter att lagfotona har kommit upp kan man konstatera att Mats Lidstedt nog inte är 2 meter som det står i laglistan. Detta får väl ses som en liten tröst i alla fall. Nog för att han säkert kan vara duktig, men han är i alla fall inte två meter och duktig.

Statistiken mot Örkelljunga är ju inte fantastisk, men man kan kanske få önska sig att den positiva trenden fortsätter och siffrorna snyggas till ytterligare.