Google

11 april 2007

Klargöranden

Baggerkortis har gått in i träda efter semiförlusten, men återkommer i ämnet, men efter att på nytt fått uppmärksamhet i Leif Nilssons krönika måste vi klargöra några saker. Som omväxling försöker vi hålla en sansad ton för att undvika missförstånd.
  • Det blev fel i motiveringen till årets forumlösa förening (jag blev förvånad när jag läste Leifs tolkning, men efter att ha läst om vårt inlägg förstår jag). Det är inte Hylte Volley vi syftar på som inte så många bryr sig om, för det gör vi ju uppenbarligen, utan Hyltefansen och deras inlägg. Då dessa inlägg kommer i gästböcker och forum som inte alls handlar om Hylte, så blir de onekligen felplacerade. Vår slutsats är att även Hyltefansen vill ha en plats att debattera sina egna ämnen. Även om vi förstår att just det forumet troligen skulle behöva modereras hårt, så tror vi ändå att det vore positivt för Hylte Volley som förening.
  • Baggerkortis drivs av en privatperson (även om jag inspirerad av ...grönvita sidan upp omnämner mig och sidan i plural). Jag har inte anmärkningsvärt mycket att göra med Team Valla förutom att jag är supporter, för länge sedan harvade runt i deras C-lag och var med i (den då väldigt stora) styrelsen någon säsong. Jag känner förvisso, sedan dess och som nu engagerad supporter, flera i styrelsen och får väl en del extra information ibland, men mer är det inte. Att sedan Team Valla länkar till Baggerkortis får nog ses som ett erkännande att bloggen eventuellt kan vara av intresse för besökare till Vallas hemsida (likt den inte heller Vallastyrda Blue Crew-shoppen) och att klubben tycker det är kul att någon engagerar sig. Från Baggerkortis sida har vi alltid varit tydliga med att vi inte vill bli en del av Team Valla, utan behålla vår självständighet. Detta för att inte hamna i intressekonflikter då vi skriver om vårt (tänkta) huvudsakliga ämne: Team Valla.
  • Jag har, likt många andra bloggare, valt viss anonymitet. Jag visar mitt förnamn, vilket faktiskt troligen gör att fler än man kanske anar vet vem det är som ligger bakom, om de tänker till. Vill någon ha mer information går det bra att maila till baggerkortis@gmail.com.
  • Det här är en blog och inte ett forum. Bloggen har förvisso kommentarsfunktioner, men huvuddelen av textmassan, inläggen, kommer från en källa. Det finns bara en person som kan skapa nya inlägg och även om det finns lite off topic-kommentarer så handlar de flesta om inläggen. Det är väldigt få av kommentarerna som innehåller negativa kommentarer. Vad vi påminner oss finns det två. Dessa innehåller text som kan tolkas som negativt för delar av Team Vallas styrelse. Nu skulle det kunna ha smitit in någon kommentar på ett gammalt inlägg som jag inte hittat, men i princip så är det så. Det händer att det kommer mail om opassande kommentarer och det är uppskattat från min sida, då det inte alltid är lätt att kolla alla kommentarer.
Vi hoppas att detta gör vissa saker tydligare och att Baggerkortis inte nämns i samma stycke som mördare lika ofta. Den delen av Leifs krönika som behandlar Baggerkortis tycks skriven i affekt och även om vi inte backar för att dela ut smällar åt höger och vänster har aldrig meningen varit att skada någon, utan man får ta det för vad det är: en supporterblog med mål att beröra och uppröra.

###

Baggerkortis passar också på att länka* till skitsnackskanalen vilket ser ut att kunna bli en intressant blog.

* En uppmaning till skitsnackskanalen är att faktiskt länka till Baggerkortis när det omnämns då det är "synnerligen viktigt" för vår Technorati-ranking. Det gäller för övrigt Falkenbergsgrabbarna (och kanske Leif, även om det inte påverkar rankingen) också!

1 Comments:

Blogger Volleyfanatic said...

http://v-fan.blogspot.com/

11 april, 2007 18:11  

Skicka en kommentar

<< Home